Annet - customer care specialist bij Inprevo
Ik ben Annet Albers, ik ben 50 jaar en ik werk bij Inprevo als customer care specialist in Houten.
Ik zag een vacature bij wat toen nog Falck heette, op locatie Utrecht, voorbijkomen. Aangezien ik bij mijn vorige baan ook bhv'er was en dat altijd bij Falck deed, was het een bekende organisatie voor mij.
Waarom heb je ervoor gekozen om bij Inprevo te werken?
Ze zochten op dat moment een allround customer care medewerker voor een grote Europese klant, waarbij kennis van de Franse taal vereist was, en die beheers ik redelijk. Dus dacht ik, ik ga het gewoon proberen. Tijdens het gesprek had ik een positieve ervaring, vergelijkbaar met de gezellige sfeer die ik altijd had tijdens de bhv-trainingen. Het klikte aan beide kanten, dus het was een win-win voor beide partijen.
Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit?
Ik begin altijd met het opstarten van mijn computer, haal dan een kopje koffie in de kantine waar je altijd wel wat collega's tegenkomt om te groeten. Vervolgens start ik mijn systemen waarmee ik werk op, en check ik mijn mailbox om te zien wat erin zit en wat met spoed moet worden afgehandeld. Zo gaat mijn dag eigenlijk de hele dag door.
Wat maakt het werk leuk?
Mijn baan is een zeer afwisselend. Mijn voornaamste focus ligt op onze grote klant, een Europese retailer. Elke maand organiseren we talloze trainingen, ongeveer 150 per maand. Mijn werk richt zich vooral op de trainingen voor hun locaties in Frankrijk. Het is altijd de vraag hoeveel aanmeldingen we krijgen en hoeveel annuleringen we moeten verwerken voor de klant. Daarnaast bereid ik alle benodigde materialen voor de instructeurs voor. Het kan ook gebeuren dat een instructeur bij een locatie staat en er bijna geen cursisten zijn of de instructeur zelf door onvoorziene omstandigheden niet kan komen. In dat geval moet ik dit communiceren naar de klant. Daarnaast beantwoord ik telefoontjes op onze afdeling, variërend van vragen over cursussen tot problemen met blusmiddelen bij de klant. Dit maakt mijn werk zeer gevarieerd en geen dag is hetzelfde.
Hoe zou je de teamdynamiek in Inprevo omschrijven?
Die is echt heel leuk, er is een informele sfeer. Dat komt doordat je elkaar hier kent. En er worden ook veel leuke activiteiten georganiseerd door de personeelsvereniging. Hierdoor leer je bijvoorbeeld ook consultants kennen die ik normaal gesproken niet zie omdat ik binnen mijn functie eigenlijk niets met consultancy doe. Er is altijd ruimte voor lachen en plezier maken. Maar we vormen echt één team. Als iemand dreigt te verdrinken in het werk, pakken we het als team op en ondersteunen we elkaar. Zelfs buiten werktijd hebben we nog contact. Als iemand iets leuks of verdrietigs meemaakt, zijn we er voor elkaar en sturen we bijvoorbeeld een kaartje. Zeker op de customer care afdeling, die in Houten uit 15 collega's bestaat, vormen we een heel hecht team. Ook met collega's van andere afdelingen hebben we leuk contact.
Heb je nog verdere plannen voor de toekomst bij Inprevo?
Ik vind mijn takenpakket nu heel erg leuk, de klant (grote Europese retailer) is wel echt een beetje mijn dingetje. Ik ben hier bijna 10 jaar werkzaam en merk dat ik de klant en de werkzaamheden door en door ken. Naast de administratieve afhandeling ben ik ook betrokken bij meer inhoudelijke dingen, zoals het opleidingsprogramma en de invulling hiervan. Sommige opleidingen in Frankrijk zijn minder aantrekkelijk voor de cursisten, dus we proberen creatief te zijn in het bedenken van de invulling van de bestaande programma's om het zo leuk mogelijk te maken. Tegelijkertijd moet je wel rekening houden met de wet- en regelgeving in Frankrijk. Dus nu ga ik wat dieper op de inhoud in, en dat spreekt mij heel erg aan. Ik wil deze dingen wel in dezelfde functie blijven doen voor dezelfde klant.
Waarom komen werken bij Inprevo?
Ik denk voornamelijk vanwege de informele, gezellige sfeer die er is en de collegialiteit. Je zou het bijna kunnen omschrijven als een familiebedrijf. Er zijn mensen die hier al heel lang werken, ikzelf werk er tien jaar, maar er zijn collega's die er nog veel langer werken. Dat maakt het inderdaad heel leuk om hier te werken. Natuurlijk moet je je werk leuk vinden. Bij ons is er ook van alles mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld meer voor consultancy werken of de richting van sales op gaan, maar iedereen zit in hetzelfde team. Vaak horen we van nieuwe medewerkers dat de beschrijving van een informele sfeer die wij geven, ook daadwerkelijk wordt ervaren zodra ze hier werken. Iedereen voelt dat je hier in een warm bad komt en je krijgt genoeg ondersteuning aan het begin van je nieuwe functie, je wordt niet zomaar in het diepe gegooid. Je merkt hier ook dat het een ambitieus bedrijf is, er is altijd wat te doen en altijd ruimte om te groeien.
‘Als je hier nieuw binnenloopt merk je meteen dat je in een warm bad terecht komt!’